VW Garbus, przednie światła
|

Konwersja samochodu spalinowego na elektryczny

Ciekawą opcją na własny samochód elektryczny jest konwersja samochodu spalinowego. Dla kogo jest to rozwiązanie? Ile kosztuje taka przeróbka? Jakie są możliwości i ograniczenia? O to wszystko zapytałem Krzysztofa Przybka z firmy EVgarage, zajmującej się konwertowaniem klasycznych aut spalinowych na elektryki.

Dla kogo? Dla kogo nie?

Krzysztof Przybek: Może zacznijmy od końca. Na pewno nie jest to rozwiązanie dla kogoś kto poszukuje najtańszego samochodu elektrycznego. Wydaje się dosyć oczywiste, że stworzenie czegoś w jednej sztuce jest dużo bardziej kosztowne, per sztuka, niż czegoś, co powstaje w setkach, tysiącach czy nawet setkach tysięcy.

Jeśli chodzi o to z kolei, dla kogo,to rozwiązanie, to głównie dla właścicieli wszelkiej maści klasyków, youngtimerów czyli generalnie rzadkich i nietypowych samochodów.

W takim klasyku, bardzo często mamy sytuację że kupujemy go oczami, cenimy ponadczasowe, unikatowe wzornictwo, gdzie współczesne samochody już tak nigdy wyglądać nie będą. Zależy nam właśnie na tym wyglądzie, a niekoniecznie na kiepskich osiągach i dużej awaryjności. Można za to zastąpić układ napędowy elektrycznym i nadal cieszyć się ponadczasowe wzornictwem a jednocześnie mieć dobrą dynamikę jazdy, małą awaryjność i bardzo niskie koszty eksploatacji.

Jak wygląda proces takiej konwersji?

KP: Najpierw trzeba ustalić potrzeby klienta.

Jaki jest pożadany zasięg?. Jaka moc? Na co pozwala konstrukcja samochodu? Potem montuje się układ napędowy czy sam silnik. W zależności od danego rozwiązania, należy zaprojektować nowe elementy, zamontować silnik, akumulatory, podłączyć wszystko. Na końcu zostaje kwestia rejestrowania samochodu na elektryczny.

Jakie samochody najczęściej są poddawane konwersji?

Patrząc na skalę światową, to na pewno jest to VW Garbus. Powieważ konstrukcja nie tyle zachęca co wręcz wspiera taką wymianę. Oryginalny silnik się trzyma na czterech ślubach i jest bardzo marny. Poza tym w związku z tym że znajduje się z tyłu, można to wszystko zrobić bardzo estetycznie. Stosunkowo niedużym nakładem sił i środków, można zrobić bardzo ładną konwersję fajnego klasyka.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *